• טלתרפיה – טיפול מרחוק לשיקום השמיעה והשגת איכות חיים למושתלים שנמצאים בתהליך שיקום לאחר השתלת שתל. בזמן התהליך הטיפולי, נפגשים בכל שבוע במועד קבוע, מגיעים עם הרבה אנרגיה וסקרנות. בזמן המיועד, לוחצים בפשטות על הלינק שנשלח באימייל ו – נפגשים על גבי מסך המחשב.
  • הפלטפורמה מותאמת ומורשית לעבודה טיפולית. בחרתי בה בזכות היותה איכותית מבחינת העברה אקוסטית ומבחינת התיאום בין הצליל לתמונה. חלק מבין המטופלים שלי משתמשים במהלך הטיפולים באביזרי הזרמת שמע למיניהם – וחלק לא.
  • הנסיון שרכשתי בעבודה באמצעות טלתרפיה לימד אותי עד כמה זה נוח ומהנה למטופלים, ועד כמה זה מאפשר לי כקלינאית לייצר טיפולים מותאמים, מגוונים ומקדמים.
  • ההתמודדות השמיעתית הנדרשת בסוג טיפול כזה מאפשרת הסרת חסמים ומקדמת את יכולת המטופלים להשתמש בטכנולוגיות שונות ( כמו למשל בטלפון).
  • אחת למספר חודשים, אנחנו מקיימים טיפול פנים אל פנים, ואז יש לנו פגישה לא רק באותו זמן אלא גם באותו מקום, זאת חוויה מרגשת.

טלתרפיה – מה עוד מקבלים בתהליך

טיפול טלתרפיה משתנה בין מטופל למטופל וחייב להיות מותאם אישית לכל אחד. ישנם מטופלים שיוכלו להגיע בבסיום התהליך ליכולת לשוחח שיחה יומיומית בתנאים אקוסטיים נוחים ללא קריאת דיבור, לזהות את רוב צלילי הדיבור, להתעייף הרבה פחות מלקרוא שפתיים, ואפילו יוכלו להבין חלקית סיפורים מוקלטים, לשוחח שיחות קצרות בטלפון, לתפוס גם משפטים שלא נאמרו להם באופן ישיר, להבין משפטים ברדיו ועוד ועוד. אבל יש גם כאלו אשר נולדו חרשים ולא יוכלו לפתח מיומנויות שמיעה כאלה. אנשים אלה, במסגרת הטיפול ילמדו לזהות מילים שימושיות וכן שאלות ומשפטים יומיומיים קצרים ללא קריאת דיבור. ככל שיתרגלו יותר כך הם יוכלו להרחיב את ה"מילון השמיעתי" שלהם ולזהות את המילים והמשפטים האלה גם מחוץ למסגרת הטיפול השמיעתי. השיפור ביכולת שלהם להבחין בין צלילי דיבור רבים ביחד עם היכולת לזהות חלק מצלילי הדיבור יהפכו את מלאכת קריאת הדיבור לפחות מתישה עבורם ולהרבה יותר יעילה ומוצלחת. הם ירגישו שעם השתל קל להם יותר להבין אנשים עם דיבור לא ברור שהתקשו מאד להבין לפני ההשתלה.

לקריאה נוספת על תהליך השיקום לאחר השתלת שתל